kindergarten, clown, garden

Tři jednoduché hry na angličtinu s dětmi

Kdo pracuje s předškolními dětmi a s dětmi na prvním stupni, ví, že hra je v tomto období nejlepším pomocníkem pro učení. Já hry využívám napříč celou lekcí a v tomto článku bych vám zde ráda popsala tři hry, které můžete při výuce angličtiny s dětmi využít.

A protože znám víc takových her a jejich vytváření mne moc baví, sepsala jsem je do eBooku Jak učit děti angličtinu bez učebnic, který je nyní ke stažení. Naleznete v něm 30 zábavných her + 7 bonusových s materiály na vytisknutí. Dále je tam plno písniček a říkaček s videoukázkami. Pojďme teď ale na ty slíbené tři hry. 

První hra rozvíjí u dětí poslech. Děti se tedy učí angličtinu „slyšet“ a reagovat na ni. Hru můžeme také využít k rozproudění dětí. Například, když cítíme, že jsou již unavené a potřebují se probudit k činnosti. Jedná se o jednoduché povely, které dětem říkáme. Ke každé hře jsem nakreslila jednoduchou ilustraci pro lepší pochopení instrukcí. Stejně tak jsem vypracovala ilustrace ke každé hře do již zmiňovaného eBooku.  

Postup hry:

Děti jsou volně v prostoru třídy a lektor říká povely typu: sit down, lie down, close your eyes, rub your nose, open your eyes, sit down, stand up, jump, run, walk backwards, fly like a bird, walk like a rabbit atp.

Snažíme se dávat i legrační povely, protože cílem je i děti pobavit a vnést do lekce dobrou náladu. Takže říkáme například show me your tongue, shake your bum apod.

Když děti hru dobře znají, můžeme vyzvat i některé dítě, aby říkalo povely místo nás.

Další hra rozvíjí u dětí mluvení. Děti se mnohdy stydí mluvit, ale právě hra jim může pomoci tento stud alespoň trochu překonat. Na minulé lekci, když děti nechtěly moc mluvit, jsem jim řekla, že angličtina se naučí jen a jen mluvením a ne mlčením. Když na lekci mluvím jen já, kdo si myslí, že se v tu chvíli učí? Krásně to pochopily a řekly, že já. No a začaly se ihned více snažit. 🙂

Postup hry:

Vybereme dobrovolníka. Bude to dítě, o kterém víme, že se moc nestydí a je spíše aktivnější. Řekněme, že se jmenuje Tom. Toma postavíme na jednu stranu místnosti. Ostatní děti budou stát na druhé straně místnosti viz obrázek. Toto postavení připomíná hru Honzo, vstávej.

Hra začíná tím, že všechny děti na jedné straně společně řeknou: „Hello, hello, what´s your name?“ a přitom udělají velký krok směrem k Tomovi. Tom odpoví: „My name is Tom.“ Děti znovu říkají: „Hello, hello, what´s your name?“ a opět udělají velký krok směrem k Tomovi. Ten zase odpoví: „My name is Tom.“ a takto hra pokračuje, dokud se děti společně nedostanou přes celou místnost až k Tomovi.

Potom vybereme další dítě. Pokud by se někdo styděl, mohou namísto jednoho dítěte stát na jedné straně děti dvě. Cílem je, aby si děti tyto věty dostaly pod kůži.

Další hra je námětová. To znamená, že si budeme na něco hrát. 

Postup hry:

S dětmi připravíme obchod. Takže postavíme stoleček a na něj naskládáme zboží, například jídlo z kuchyňky, nebo oblečení, knihy, hračky apod.

S dětmi si můžeme i vyrobit peníze. Pak už jen určíme prodavače a lidi, co si jdou do obchodu nakoupit. Úroveň angličtiny volíme podle dětí. Základní angličtina bude například: „Hello, apple please!“ „Thank you“ „Bye, bye“
Pokročilejší pak: „Hello, can I have an apple please?“ „Yes, here you are.“ apod.

Námětové hry jsou výborné pro použití angličtiny v praxi a jdou zařadit do různých témat. Minule jsme například s dětmi probírali zvířátka ze zoo a tak jsem doma nakreslila dvě vstupenky do zoo a s dětmi jsme si na lekci hráli, jak si takové lístky koupit, když jdeme do zoo.  Více o námětových a jiných hrách píši v eBooku Jak učit děti angličtinu bez učebnic, který je nyní k dispozici ke stažení. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *